Ce insemna SFA ?

O solutie SFA este o componenta a unui sistem CRM. Ea extinde functionalitatea unui ERP. Solutia CRM a aparut odata cu folosirea pe scara larga a Internetului si a tehnologiei WEB, iar componenta SFA odata cu aparitia tehnologiei datelor mobile folosita pe echipamente mobile (PDA)

Indiferent din ce punct de vedere este privita, SFA reprezinta un pas inainte natural catre optimizarea intregului proces de vanzare.

Pentru a implementa un SFA cu utilizare pe dispozitive mobile trebuie intrunite o multime de conditii hardware si software, dupa cum urmeaza :

  • un furnizor de servicii de telecomunicatii mobile;
  • echipamente de date mobile;
  • solutie ERP capabila sa se interconecteze cu modulul SFA.

Folosirea solutiilor SFA contribuie la modernizarea si eficientizarea intregului proces de activitate al firmelor din cele mai variate domenii de activitate. Cateva dintre principalele avantaje oferite de adoptarea acestor solutii sunt:

  • reducerea timpului necesar realizarii unei vizite la client, prin posibilitatea calcularii automate a preturilor; timpul astfel castigat poate fi utilizat pentru alte vizite, ceea ce genereaza un volum mai mare de vanzari, eficienta sporita in utilizarea fortei de munca si cresterea profitului;
  • furnizarea de informatii actualizate in timp util, pentru fiecare agent aflat pe teren;
  • reducerea costurilor activitatii de introducere si verificare a corectitudinii datelor (in comparatie cu sistemele neautomatizate);
  • obtinerea rapida a informatiilor centralizate de vanzare, informatii ce prezinta o utilitate deosebita pentru celelalte departamente ale firmei (management, vanzari, marketing, logistica etc.);
  • gestiunea corecta a incasarilor realizate de agenti;
  • gestiunea corecta a stocului de marfa;
  • posibilitatea optimizarii traseelor parcurse de agenti, cu implicatii directe in reducerea cheltuielilor legate de transport;
  • posibilitatea controlului eficient al activitatii agentilor si mentinerea unor evidente exacte ale livrarilor, in conformitate cu interesele de management modern ale firmei;
  • imbunatatirea imaginii firmei de distributie prin impresia creata de catre agentii care folosesc echipamente de tip PDA.
  • reducerea personalului implicat in activitatea de facturare.

In aceast site este prezentata o solutie proprie de tip SFA, care este implementata si functioneaza la mai multe companii de distributie mari din Romania. Particularitatea acestei solutii, ceea ce o distinge in primul rand de celelalte programe existente pe piata in prezent, este aceea ca ea a fost construita de la bun inceput pe urmatoarele concepte :

  • Dintre toti partincipantii in lantul de vanzare (in procesul de transfer al marfurilor de la producator la distribuitor la magazin si in cele din urma la clientul final) producatorul este acela care cunoaste cel mai bine piata si capacitatea ei de absorbtie.
  • Distribuitorul “se lasa traversat” de interesele producatorului, astfel ca, in procesul de vanzare realizat prin agentii de vanzari, acesta va aplica strict regulile si strategiile stabilite de comun acord.
  • Producatorii cei mai importanti (fiecare avand propriile reguli de vanzare) vor avea prioritate in procesul de vanzare. De asemenea produsele in promotie sau de natura similara vor fi situate prioritar pe oferta fiecarui producator. Acest lucru se concretizeaza in ordinea de afisare pe ecranul dispozitivului mobil a informatiilor si eventual in constrangerea agentului de a parcurge in ordinea impusa a listelor respective. Pe scurt, ordinea vanzarii poate fi controlata, sugerata si chiar impusa.

Particularitatea aceastei solutii SFA consta in posibilitatea inversarii dialogului natural pe care il are agentul de vanzari cu reprezentantul magazinului (directionat de la reprezentant catre agent). Prin ordinea informatiilor primita pe PDA si anumite restrictii privind parcurgerea acestora, reprezentantul magazinului va fi obligat sa asculte oferta agentului de vanzari.